welcome

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2022

Νότα Κυμοθόη "5ος ΗΧΟΣ Η ΓΗ" Δημοσίευση στην ΥΔΡΑΝΗ

Νότα Κυμοθόη 5ος ΗΧΟΣ Η ΓΗ

Δημοσίευση Ποίησής μου από ανέκδοτη Ποιητική Συλλογή μου και Εικαστικού Έργου Ζωγραφικής μου με τίτλο "Η ροή του φωτός" ελαιογραφία σε καμβά, στο Ημερολόγιο 2022, του ηλεκτρονικού Περιοδικού ΥΔΡΑΝΗ. Κι από κάτω σύνδεσμος με αγαπημένη μου μουσική!

Ευγνωμονώ κι ευχαριστώ όλους, όσους συνετέλεσαν γι΄ αυτήν όλη την ωραία και  δημιουργική παρουσία.

 

Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2022

Νότα Κυμοθόη "2022 ΕΥΧΕΣ"

2022 ΕΥΧΕΣ 

Νότα Κυμοθόη

Για το Νέο Έτος με αισιοδοξία και ευχές για όλους όσους επισκέπτονται τον ιστότοπο αυτόν.
Ευχαριστώ το Θεό Διόνυσο, τη Θεά Δήμητρα και την Περσεφόνη, για όλη τη γνώση όπου έδωσαν και δίνουν στην ανθρωπότητα, για την ίδια μας τη ζωή και για την καλλιέργεια της Γης και δημιουργία σπουδαίων προϊόντων για βρώσιν, πόσιν και θρέψη μας! Έτη Πολλά!

Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός
photography Kimothoi Nota© Νότα Κυμοθόη

 

Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2021

Νότα Κυμοθόη "ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ και νεοβάρβαροι αμόρφωτοι ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΟΛΟΓΟΙ"

Νότα Κυμοθόη"ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ και νεοβάρβαροι αμόρφωτοι ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΟΛΟΓΟΙ"
Βαδίζοντας κάτω από την Ακρόπολη, στον γνωστό πεζόδρομο Δ. Αρεοπαγίτου, οπού συνεχίζει να βεβηλώνει και ν΄ απαξιώνει η ονομασία του τον αρχαίο ελληνικό Πολιτισμό, συνειδητοποιούμε πως ΟΥΔΕΙΣ ΕΛΛΗΝ ΔΗΜΑΡΧΟΣ είχε την ελάχιστη ΓΝΩΣΗ, για την μεγίστη καταστροφή αυτής της πόλης. Είναι θλιβερή η εικόνα περνώντας απ΄ τον μικρής έκτασης χωματόδρομο, λίγο πριν την είσοδο στο Ηρώδειο, εκεί, όπου είναι θαμμένη η Οικία του Φιλοσόφου Πρόκλου (410 μ.Χ.-485μ.Χ.), στην αυλή εκκλησίας και χρησιμοποιείται ως πάρκινγκ από διάφορους άσχετους. Ήταν νεοπλατωνικός Φιλόσοφος ο Πρόκλος ο Λύκιος, εκπρόσωπος της αρχαίας ελληνικής Φιλοσοφίας της Αθηναϊκής Σχολής. Η ΠΕΡΊΦΗΜΗ ΣΧΟΛΗ και ΟΙΚΙΑ του αποτελούσε συνέχεια της Πλατωνικής Ακαδημίας Αθηνών και δίδασκε μέχρι που με διάταγμα του μισέλληνα Ιουστινιανού, έκλεισε οριστικά το 529 μ.Χ. Οι ανυποψίαστοι διαβάτες, βλέπουν τα παράξενα τσιμεντένια σχέδια στο χωμάτινο αυτό μέρος του πεζόδρομου και νομίζουν πως αποτελεί αυλή της λέσχης Προσκόπων ή πως είναι μικρά δρομάκια για ποδήλατο μικρών παιδιών. Απορούν βέβαια με αυτά τα τσιμεντένια σχέδια, δίχως να ξέρουν τι ακριβώς είναι. Παίζουν κάποιοι νεοβάρβαροι και μπάλα, ποδοπατώντας έναν αρχαιολογικό τόπο θαμμένο.

Η πινακίδα, που έχει τοποθετήσει η Αρχαιολογική Υπηρεσία, είναι κρυμμένη κάτω από τα κλαδιά των φυτών και είναι πολύ δύσκολο να την παρατηρήσει κάποιος περαστικός, που έχει άγνοια αυτού του τόπου και αυτού του χώρου.
Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ και πάλι έχει γίνει για λόγους που είναι ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ και ΒΕΒΗΛΩΣΗ, καθώς τα γύρω κτήρια προδίδουν την τοποθεσία τους μέσα σε αρχαιολογικό χώρο. Και δεν είναι καθόλου τυχαίοι οι ιδιοκτήτες τους. Όπως και η λέσχη Προσκόπων, η εκκλησία της Αγ. Σοφίας και ο εκθεσιακός χώρος πλάι της, που χτίστηκαν ακριβώς στη θέση, της περίφημης αυτής Νεοπλατωνικής Φιλοσοφικής Σχολής και Οικίας του Πρόκλου, μέσα στο χώρο που βρέθηκε και το άγαλμα της Θεάς Αθηνάς Σοφίας Νίκης. Και λίγο πιο εκεί η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και πίσω από την πλάτη του κτηρίου ένα οικόπεδο με μπάζα, αρχαία ευρήματα και πλήθος σκουπιδιών. Δεν ξέρω, με ποια πραγματική ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ και με τι ποσότητα και ποιότητα Ιερότητας διέρχονται οι ενδιαφερόμενοι σε χώρους τέτοιους. Δεν ξέρω με ποια κερδοσκοπική διάθεση χρησιμοποιούν αυτούς τους χώρους, δίχως ίχνος ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ.
Ο πλέον πολυσύχναστος πεζόδρομος της πόλεως των Αθηνών, όπου αμέτρητοι άνθρωποι από όλες της χώρες του πλανήτη καθημερινά βαδίζουν και βλέπουν αυτά τα τριτοκοσμικά θεάματα και γελάνε με την ΑΜΟΡΦΩΣΙΑ των "δήθεν", που άρχουν και που ασχολούνται με θέματα Πολιτισμού κι Ευπρέπειας αυτής της πόλης. Ακριβώς κάτω από τον Παρθενώνα, ελάχιστα μέτρα από την είσοδο του Νέου Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών.
Κατά τ΄ άλλα ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΑ ΓΛΥΠΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ, δίχως να μπορούν οι υπεύθυνοι να νοικοκυρέψουν αυτόν τον σπουδαίο χώρο.


Και λίγο πιο κάτω τοποθετημένο πρόσφατα, το χάλκινο γλυπτό με τη Μαρία Κάλλας, ως να θέλει κι αυτή να διαμαρτυρηθεί και να κρατήσει ΑΠΟΣΤΑΣΗ, από τέτοια ΒΕΒΗΛΩΣΗ σε μια πόλη, οπού οι άρχοντές της σε συνεχείς τετραετίες ΔΕΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΌ ΤΗΣ και την έχουν καταντήσει την ελληνική πρωτεύουσα "τσαντήρι".
Μια Πριμαντόνα η Μαρία Κάλλας, όπου ελάχιστοι στην Ελλάδα έχουν εθιστεί ν΄ ακούνε. Είναι παγκοσμίως γνωστή και την λατρεύουν σε όλον τον κόσμο. Εδώ, οπού, ενώ γύρευε να τιμήσει με την μοναδική και υπέροχη φωνή της, αυτήν την πόλη και να τραγουδήσει στο Ηρώδειο, την ξέσκισαν τότε οι αμόρφωτοι της δημοσιογραφίας με τις πικρόχολες ασυναρτησίες τους. Η Γλύπτρια του έργου αυτού, ίσως πικραίνεται με τα δυσμενή σχόλια των όσων πικρόχολα την κρίνουν, γιατί δεν τους αρέσει το γλυπτό της.
Αλλά δεν ξέρω, γιατί δεν έχει κάνει ΟΥΔΕΙΣ απ΄ όλους αυτούς ΜΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΗ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΧΤΑΡΜΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ σε αυτήν την πολυσύχναστη οδό.
Ας συνειδητοποιήσουν οι ¨δήθεν" καρεκλοκένταυροι των αντίστοιχων Υπηρεσιών, πως ο δρόμος αυτός αποτελεί τη βιτρίνα του αρχαίου ελληνικού Πολιτισμού. Κουράστηκε ο ελληνικός λαός, που έχει γνώση, κι αγανακτεί καθημερινά, καθώς αισθάνεται, πως παραμένει ΥΠΟΔΟΥΛΟΣ της ΑΜΟΡΦΩΣΙΑΣ και της θρησκοληπτικής ακαμψίας κι ασφυκτικής πρόσδεσης σε μια εποχή του 529 μ. Χ..
Ευελπιστώ να ελευθερωθεί η ανθρωπότητα από τις θρησκοληπτικές ακαμψίες της, οπού ασφυκτιούν και προσδένουν τους αφελείς με τρομοκρατικές κι απειλητικές διαθέσεις, για να έχουν κοσμική θρησκευτική εξουσία, κάποιοι, οπού διαχωρίζουν την ανθρωπότητα σε εχθρούς και φίλους Θεού ή διαφορετικών θεών.
Ας φωτιστεί ο κόσμος με Πολιτισμό κι Αξίες πανανθρώπινες οπού ο αρχαίος ελληνικός Πολιτισμός εδραίωσε με Αρμονία. ΕΥΕΛΠΙΣΤΩ!
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός
Photography and writer Kymothoe Nota© Νότα Κυμοθόη

 

Πέμπτη 12 Αυγούστου 2021

Νότα Κυμοθόη "ΕΚΕΙΝΕΣ ΟΙ ΦΛΟΓΕΣ" Ποίηση



Νότα Κυμοθόη
ΕΚΕΊΝΕΣ ΟΙ ΦΛΟΓΕΣ
Ποίηση
Ήταν εκείνες οι φλόγες οπού έκαιγαν τα πάντα
εκεί οπού τα τζιτζίκια υμνούσαν τα χάδια σου
εκείνο το μεσημέρι, οπού τίποτα δεν έπνεε, τίποτα
μήτε άνεμος, μήτε των δέντρων θρόισμα, μήτε...
Ήταν οι φλόγες ίδιες με του κορμιού το πυρ
όμοιο του Έρωτα οπού... Φλογερός είναι πάντα.
Αλλά αυτές οι φλόγες ήταν φλόγες κάθαρσης
Φλόγες κι αναστεναγμοί της Γαίας οπού πονά
από ανθρώπων έργα και λόγια κακόβουλα.
Οι άνθρωποι, ναι κάποιοι άνθρωποι οπού δεν...
Δεν έχουν τίποτ΄ άλλο να σκεφτούν παρά μόνον
το κέρδος, αυτό μόνον, τίποτ΄ άλλο...
Ω! Γαία Μεγάλη Μητέρα Θεά εσύ ξέρεις καλά
της στάχτης η ιστορία είναι στο πετσί σου βαριά
και μέσα από τις στάχτες πάλι και πάλι ζωή ξεπηδά!
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποίητρια
(Εμπνευσμένη Ποίησή μου από τις φλόγες του Προμηθέα οπού έδωσαν τη γνώση στην ανθρωπότητα και για την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ οπού γιορτάζουμε φέτος στην Ελλάδα για τα 200 χρόνια από τη φλόγα επανάστασης του 1821)
Το Εικαστικό Έργο Ζωγραφικής μου έχει τον τίλο "Μορφή σε δέντρο"

Photography art and poetry Kymothoe Nota© Νότα Κυμοθόη
Copyright ®Νότα Κυμοθόη

Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Η ματαιότης της ύλης δίχως αλήθεια Θεού" Δοκίμιο

 Νότα Κυμοθόη "Η ματαιότης της ύλης δίχως αλήθεια Θεού"

"Η πιο θανάσιμη απ΄ όλες τις συνήθειες είναι ο φόβος που ως ενέργεια γίνεται βαριά αυτή την εποχή κι εσωτερική κόλαση, για την οποία δεν μπορείτε να εκφράζετε συμπάθεια, μήτε να την περιγράφετε, παρά να την αφήνετε στα χέρια του Θεού. Εκείνος ξέρει πως θα την διαχειριστεί. Ο άνθρωπος που φοβάται, βγάζει βεβιασμένα συμπεράσματα. Η ελπίδα, είναι μια ενέργεια θεϊκή και καθαρή και δεν πρέπει να χάνει ο άνθρωπος τη σύνδεση μαζί της, διότι εύκολα οδηγείται σε λάθος σκέψεις και πράξεις καταστροφής." (μέρος από το ομώνυμο κεφάλαιο του βιβλίου μου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια, εκδόσεις Οι Αινιάνες 2017)

Σάββατο 21 Μαρτίου 2020

Nότα Κυμοθόη "Απόδραση της οδύνης" Ποίηση

Νότα Κυμοθόη "Απόδραση της οδύνης"Ποίηση
(για την παγκόσμια ημέρα της Ποίησης, από το α΄ βιβλίο μου*)

Τους καταρράχτες ανάπλευσα του ποταμού
και καθώς εγλύτωσα τη συντριβή
μεμουσωμένη στις κορφές του Banff
αγγίζοντας το τέλμα στους παγετώνες
εβούλιαξα το χρόνο στης λίμνης τις πηγές.
Το πάθος έκαιγε σαν ήλιος στην ψυχή
μακριά απόσβηνε το ξέβρασμα μιας καταιγίδας
κι εγώ ξαναγεννημένη για την Ιστορία
στον ύπνο του Χειμώνα αναλήφθηκα
από την εκόλαψη του σπόρου για τις πεδιάδες
την ώρα που διεφθαρμένα όνειρα σ΄ αναταράζανε.
Τότε στην αιώνια νύχτα της αγνοίας
το χέρι μιας χιονοστιβάδας γνώσης
μας ένωσε με τον πρόγονο μεσ΄το Ναό
όταν ισορροπούσε η φύση από θρίαμβο
κι οι Άγγελοι της Άνοιξης δοξάζοντας το φως
τον Κύριο στεφανώσανε με τόξα
που "τα πάντα εν Σοφία εποίησεν".

Γεννήθηκα Μάρτη σε ηλιοτρόπια θεών
και ξεφεύγοντας τον οίστρο της Αγαύης 
αήττητα εξόδεψα το νου για τη Ζωή.
Nota Kymothoe Jasper Canada, 1986


*Από το βιβλίο μου Φως και Σκοτάδι, εκδόσεις Διογένης- Αθήνα 1990


Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Ο Θεμιστοκλής στον Πειραιά"

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη "Ο Θεμιστοκλής στον Πειραιά"
Μεταβαίνοντας κάποιος περαστικός ταξιδιώτης με πλοίο από τον Πειραιά, βρίσκεται ενώπιον ενός σπουδαίου μνημείου τιμής, οπού παραξενεύεται καθώς το βλέπει στη δεξιά είσοδο του λιμανιού του Πειραιά. Είναι ένας λευκός κίονας και κάτωθεν αυτού, είναι τοποθετημένα τα οστά ενός σπουδαίου ανδρός, του αρχαίου Έλληνα Θεμιστοκλή.  Και στη στεριά, στο μικρό πάρκο έξω από την εκκλησιά του Αγ. Σπυρίδωνα, στον Τινάνειο Κήπο, όπως ονομάζεται, είναι ο ανδριάντας του, αυτός της άνω εικόνας. Τοποθετήθηκε στη θέση αυτή το 1975 για να καλυφθεί η θέση του κατεδαφισμένου ρολογιού, του παλιού Δημαρχείου Πειραιά. Είναι κατασκευή του Γλύπτη Νικόλα . Στην ανασκαφή για να τοποθετηθεί ο ανδριάντας, βρέθηκαν ίχνη από το άγαλμα του Λέοντος του Πειραιά, που σήμερα βρίσκεται στο Ναύσταθμο Βενετίας, για΄τι τον έκλεψε ο Μοροζίνης, τότε που κατέστρεψε με οβίδα και τον Παρθενώνα.
Αλλά γιατί είναι σπουδαίος ο Θεμιστοκλής κι ονομάστηκε η περιοχή ακτή Θεμιστοκλέους;
Μετά από την ήττα των Περσών στο Μαραθώνα, ο Θεμιστοκλής το 483 π. Χ. είχε την ιδέα να οχυρωθεί η πόλη του Πειραιά. Τα χρήματα αυτά προήλθαν από τα μεταλλεύματα των ορυχείων του Λαυρίου και παρά τις αντιδράσεις πολλών κατόρθωσε να πετύχει αυτό όπου ονειρευόταν. Μέσα σε τρία μόνον χρόνια πέτυχε να κατασκευαστούν τριήρεις, βοηθητικά πλοία και να οχυρωθούν οι πόλεις του Πειραιά και της Αθήνας με τείχη. Κατασκεύασε τα γνωστά "Μακρά Τείχη" των οποίων το πάχος ήταν πολύ ισχυρό.