Νότα Κυμοθόη"ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ και νεοβάρβαροι αμόρφωτοι ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΟΛΟΓΟΙ"
Βαδίζοντας κάτω από την Ακρόπολη, στον γνωστό πεζόδρομο Δ. Αρεοπαγίτου, οπού συνεχίζει να βεβηλώνει και ν΄ απαξιώνει η ονομασία του τον αρχαίο ελληνικό Πολιτισμό, συνειδητοποιούμε πως ΟΥΔΕΙΣ ΕΛΛΗΝ ΔΗΜΑΡΧΟΣ είχε την ελάχιστη ΓΝΩΣΗ, για την μεγίστη καταστροφή αυτής της πόλης. Είναι θλιβερή η εικόνα περνώντας απ΄ τον μικρής έκτασης χωματόδρομο, λίγο πριν την είσοδο στο Ηρώδειο, εκεί, όπου είναι θαμμένη η Οικία του Φιλοσόφου Πρόκλου (410 μ.Χ.-485μ.Χ.), στην αυλή εκκλησίας και χρησιμοποιείται ως πάρκινγκ από διάφορους άσχετους. Ήταν νεοπλατωνικός Φιλόσοφος ο Πρόκλος ο Λύκιος, εκπρόσωπος της αρχαίας ελληνικής Φιλοσοφίας της Αθηναϊκής Σχολής. Η ΠΕΡΊΦΗΜΗ ΣΧΟΛΗ και ΟΙΚΙΑ του αποτελούσε συνέχεια της Πλατωνικής Ακαδημίας Αθηνών και δίδασκε μέχρι που με διάταγμα του μισέλληνα Ιουστινιανού, έκλεισε οριστικά το 529 μ.Χ. Οι ανυποψίαστοι διαβάτες, βλέπουν τα παράξενα τσιμεντένια σχέδια στο χωμάτινο αυτό μέρος του πεζόδρομου και νομίζουν πως αποτελεί αυλή της λέσχης Προσκόπων ή πως είναι μικρά δρομάκια για ποδήλατο μικρών παιδιών. Απορούν βέβαια με αυτά τα τσιμεντένια σχέδια, δίχως να ξέρουν τι ακριβώς είναι. Παίζουν κάποιοι νεοβάρβαροι και μπάλα, ποδοπατώντας έναν αρχαιολογικό τόπο θαμμένο.
Η πινακίδα, που έχει τοποθετήσει η Αρχαιολογική Υπηρεσία, είναι κρυμμένη κάτω από τα κλαδιά των φυτών και είναι πολύ δύσκολο να την παρατηρήσει κάποιος περαστικός, που έχει άγνοια αυτού του τόπου και αυτού του χώρου.
Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ και πάλι έχει γίνει για λόγους που είναι ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ και ΒΕΒΗΛΩΣΗ, καθώς τα γύρω κτήρια προδίδουν την τοποθεσία τους μέσα σε αρχαιολογικό χώρο. Και δεν είναι καθόλου τυχαίοι οι ιδιοκτήτες τους. Όπως και η λέσχη Προσκόπων, η εκκλησία της Αγ. Σοφίας και ο εκθεσιακός χώρος πλάι της, που χτίστηκαν ακριβώς στη θέση, της περίφημης αυτής Νεοπλατωνικής Φιλοσοφικής Σχολής και Οικίας του Πρόκλου, μέσα στο χώρο που βρέθηκε και το άγαλμα της Θεάς Αθηνάς Σοφίας Νίκης. Και λίγο πιο εκεί η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και πίσω από την πλάτη του κτηρίου ένα οικόπεδο με μπάζα, αρχαία ευρήματα και πλήθος σκουπιδιών. Δεν ξέρω, με ποια πραγματική ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ και με τι ποσότητα και ποιότητα Ιερότητας διέρχονται οι ενδιαφερόμενοι σε χώρους τέτοιους. Δεν ξέρω με ποια κερδοσκοπική διάθεση χρησιμοποιούν αυτούς τους χώρους, δίχως ίχνος ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ.
Ο πλέον πολυσύχναστος πεζόδρομος της πόλεως των Αθηνών, όπου αμέτρητοι άνθρωποι από όλες της χώρες του πλανήτη καθημερινά βαδίζουν και βλέπουν αυτά τα τριτοκοσμικά θεάματα και γελάνε με την ΑΜΟΡΦΩΣΙΑ των "δήθεν", που άρχουν και που ασχολούνται με θέματα Πολιτισμού κι Ευπρέπειας αυτής της πόλης. Ακριβώς κάτω από τον Παρθενώνα, ελάχιστα μέτρα από την είσοδο του Νέου Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών.
Κατά τ΄ άλλα ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΑ ΓΛΥΠΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ, δίχως να μπορούν οι υπεύθυνοι να νοικοκυρέψουν αυτόν τον σπουδαίο χώρο.
Και λίγο πιο κάτω τοποθετημένο πρόσφατα, το χάλκινο γλυπτό με τη Μαρία Κάλλας, ως να θέλει κι αυτή να διαμαρτυρηθεί και να κρατήσει ΑΠΟΣΤΑΣΗ, από τέτοια ΒΕΒΗΛΩΣΗ σε μια πόλη, οπού οι άρχοντές της σε συνεχείς τετραετίες ΔΕΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΌ ΤΗΣ και την έχουν καταντήσει την ελληνική πρωτεύουσα "τσαντήρι".
Μια Πριμαντόνα η Μαρία Κάλλας, όπου ελάχιστοι στην Ελλάδα έχουν εθιστεί ν΄ ακούνε. Είναι παγκοσμίως γνωστή και την λατρεύουν σε όλον τον κόσμο. Εδώ, οπού, ενώ γύρευε να τιμήσει με την μοναδική και υπέροχη φωνή της, αυτήν την πόλη και να τραγουδήσει στο Ηρώδειο, την ξέσκισαν τότε οι αμόρφωτοι της δημοσιογραφίας με τις πικρόχολες ασυναρτησίες τους. Η Γλύπτρια του έργου αυτού, ίσως πικραίνεται με τα δυσμενή σχόλια των όσων πικρόχολα την κρίνουν, γιατί δεν τους αρέσει το γλυπτό της.
Αλλά δεν ξέρω, γιατί δεν έχει κάνει ΟΥΔΕΙΣ απ΄ όλους αυτούς ΜΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΗ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΧΤΑΡΜΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ σε αυτήν την πολυσύχναστη οδό.
Ας συνειδητοποιήσουν οι ¨δήθεν" καρεκλοκένταυροι των αντίστοιχων Υπηρεσιών, πως ο δρόμος αυτός αποτελεί τη βιτρίνα του αρχαίου ελληνικού Πολιτισμού. Κουράστηκε ο ελληνικός λαός, που έχει γνώση, κι αγανακτεί καθημερινά, καθώς αισθάνεται, πως παραμένει ΥΠΟΔΟΥΛΟΣ της ΑΜΟΡΦΩΣΙΑΣ και της θρησκοληπτικής ακαμψίας κι ασφυκτικής πρόσδεσης σε μια εποχή του 529 μ. Χ..
Ευελπιστώ να ελευθερωθεί η ανθρωπότητα από τις θρησκοληπτικές ακαμψίες της, οπού ασφυκτιούν και προσδένουν τους αφελείς με τρομοκρατικές κι απειλητικές διαθέσεις, για να έχουν κοσμική θρησκευτική εξουσία, κάποιοι, οπού διαχωρίζουν την ανθρωπότητα σε εχθρούς και φίλους Θεού ή διαφορετικών θεών.
Ας φωτιστεί ο κόσμος με Πολιτισμό κι Αξίες πανανθρώπινες οπού ο αρχαίος ελληνικός Πολιτισμός εδραίωσε με Αρμονία. ΕΥΕΛΠΙΣΤΩ!
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός
Photography and writer Kymothoe Nota© Νότα Κυμοθόη